🇳🇴🇸🇪🇩🇰- GRATIS FRAKT OVER 1000  -   1-4 DAGERS LEVERING  -   GRATIS BYTTE  -   30 DAGER ÅPENT KJØP - TOLL OG MOMS INKLUDERT I PRISEN  🇳🇴🇸🇪🇩🇰

0

Shoppingbagen er tom

Vilkår og Betingelser

1. Avtalen

Les gjennom våre salgsbetingelser for netthandel hos  weightless.no.

Når du gjennomfører et kjøp aksepterer du våre salgsbetingelser og det inngås en bindende avtale mellom weightless.no og deg som kunde. Merk at kjøpsbetingelsene kan endres, og bør derfor leses hver gang man gjennomfører et kjøp hos weightless.no.

2. Partene

Selger

Firmanavn: Weightless AS

Organisasjonsnummer: 911 770 415

Postadresse: Grensen 12, 0159 Oslo

Epost: post@weightless.no eller vårtkontaktskjema

 

Kjøper

Kjøper er den forbruker som foretar bestillingen, og betegnes i den følgende som kjøper/kjøperen.

 

3. Pris

Alle priser som i nettbutikken er oppgitt i NOK og inkludert merverdiavgift. Det er ingen skjulte kostnader hos oss og prisen som oppgis ved kjøpsøyeblikket inkluderer merverdiavgift, fakturagebyr og fraktkostnader.

Dette gjelder også for kunder i Sverige og Danmark, alle ordre sendes tollfritt i Skandinavia.

Vi tar forbehold om prisendringer og prisfeil på våre produkter. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer som det informeres om i vår markedsføring.

Rabattkoder gjelder alltid for ordinære varer og ikke på allerede nedsatte varer. Enkelte rabattkoder er av personlig art og vi forbeholder oss retten til å avvise eventuelle salg og deaktivere rabattkoder dersom vi mistenker misbruk. Det er maksimalt tillatt én rabattkode per ordre.

Ved spesielle tilbud som har et krav for å få med en vare på kjøpet, må disse kravene være oppfylt. Om du returnerer varer som gjør at kravet ikke oppfylles, vil vi belaste deg for produktets ordinære verdi.

 

4. Lagerbeholdning

Vi tar forbehold om i vår lagerbeholdning. Dersom vi mangler noen av varene du har bestilt, vil vi sende varene vi har på lager og kreditere manglende vare.

 

5. Produkter

Alle størrelsesanbefalinger er veiledende og vil dessverre ikke passe for alle. Dersom ditt produkt ikke passer, kan ikke weightless.no stå til ansvar for valg av størrelse.

Bilder vi bruker i nettbutikken er illustrative og er ikke ment å garantere varens utseende eller mengde.

6. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt ut sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil. Eksempelvis dersom et produkt ikke har noen pris.

7. Betaling

Hos oss kan du velge mellom fire trygge og sikre betalingsmetoder.

  • Kortbetaling – benytter man kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet samme dag som bestillingen blir gjort.
  • Paypal – du skriver bare inn e-postadressen og passordet ditt, og må ikke oppgi kortopplysningene dine hver gang du handler.
  • Klarna Faktura
  • Klarna Konto

Velger du Klarna er det viktig at du betaler fakturaen innen forfallsdato. Gjør du ikke det vil det påløpe purregebyr. Gebyrer ved for sen betaling påløper deg som kunde, uavhengig av vår behandlingstid ved eventuell retur. Du kan også logge inn på Klarna.no for å utsette fakturaen selv, du vil da få en ny forfallsdato og forholde deg til.

Se fullstendige vilkår for kjøp med Klarna.

8. Leveringsmetoder

Vi har gratis frakt på alle ordre over NOK 1000 kr, og kun 49,- kr for mindre ordre. Vi sender alle pakker samme eller neste virkedag med Helt Hjem, Posten eller DHL. For leveringstid ved de forskjellige alternativene, se vår leveringsinformasjon.

9. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når den, eller dennes representant, har fått varene levert i tråd med punkt 6. Selgeren har ansvaret for varen frem til den er levert til kjøperen.

10. Utvidet Angrerett

Hos weightless.no har du 30 dagers bytte-, retur- og angrerett. For å benytte deg av bytte-, retur- og angreretten er det viktig at du gir beskjed til oss innen 30 dager fra da du mottok varen. Om fristen er gått ut, vil varen(e) returneres til kunde med et håndteringsgebyr på NOK 150.

Returgebyr på 69 kr belastes kunden ved angrerett. Merk at angreretten kun gjelder for private forbrukere og ikke bedriftskunder. Ved bytte til annen vare spanderer vi returfrakten.

Undertøy, badedrakter og bikiniunderdeler, kan ikke byttes/returneres dersom disse ikke er forseglet, eller forseglingen er brutt. Sports-BH kan returneres, men ved bytte må den være uten deodorantflekker/lukt.

Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varenes verdi, minus eventuell returkostnad innen 14 dager etter at vi har mottatt og behandlet din retur. Du vil få en epost når din retur er ferdigbehandlet. Har du betalt med kort vil beløpet tilbakeføres direkte til det samme kortet du benyttet ved kjøp.

Vi oppdaterer fakturaen så snart vi har behandlet din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna ta kontakt med deg for å få ditt kontonummer slik at vi får sørget for tilbakebetaling.

Ubrukte varer

For å få tilbakebetalt hele beløpet ved retur/angrerett, skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den. Det vil si i originalemballasjen, med alle merkelapper hengende på, uten lukt, hår eller merker.

Hvis originalemballasjen er ødelagt vil varen anses som brukt. Vær derfor oppmerksom at dersom du teiper og ødelegger en skoeske i returforsendelsen, kan ikke varen selges videre og går under brukte varer.

Brukte varer

Dersom du returnerer en brukt vare, må vi sende denne tilbake til deg. En vare uten originalemballasjen, merkelapper eller med hår/lukt/merker vil anses som brukt.

Bytte

Bytte gjelder kun vare til samme pris. Ved bytte skal varen sendes tilbake i samme stand som da du mottok den - det vil si i originalemballasjen (skoesker også), med alle merkelapper hengende på, uten hår, lukt eller merker.

Om disse kravene ikke oppfylles vil varen(e) returnert til kunde med et fraktgebyr på NOK 150. Mer informasjon finner du under vår returinfo.

11. Levering og forsinkelse

Rask levering er høyt prioritert hos oss! Vi gjør vårt aller beste for å levere så raskt som mulig til enhver tid. Leveringstid er normalt 1-4 virkedager avhengig av fraktmetode, men det kan også være tilfeller med 5-7 virkedager før varen blir levert.

Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos weightless.no eller våre samarbeidspartnere. Maksimal leveringstid er 3 uker fra bestillingen din ble utført. Dersom din bestilling ikke har blitt levert innen den tid, har du som kunde rett til å heve kjøpet uten noen kostnad, dersom ikke annet er avtalt.

Hvis du ikke mottar pakken din innen denne tiden er det viktig at du gir beskjed til oss så fort som mulig, og innen 5 uker. 

12. Reklamasjon ved mangel ved varen og frist for å melde krav

Hvis det er en mangel/feil med varen har du som kunde reklamasjonsrett i 2 år fra du mottok varen. Det forutsetter at du som kunde gir beskjed til oss innen rimelig tid, og senest innen 2 måneder fra du oppdaget mangelen. Vi anbefaler at du tar kontakt med oss, for å videre dokumentere hva som er problemet med varen. Vi krever da nærbilder, samt et oversiktsbilde av varens mangler.

Vær oppmerksom på at dersom varen er brukt unormalt mye eller ikke til egnet bruk, faller reklamasjonsretten på 2 år bort.

Dersom vi har pakket feil vare er det viktig du gir oss beskjed innen 30 dager etter varen er mottatt. Da vil vi dekke returkostnaden og sende riktig vare - gitt at den fremdeles er på lager. Vi tar forbehold om utsolgtsituasjoner. Hvis varen ikke er pa lager når returen blir behandlet, tar vi kontakt med deg.

Det er viktig at du har kvittering på ditt kjøp. Ordrebekreftelsen er å anse som din kvittering, og dokumentasjon for at kjøpet er gjennomført hos oss. Vi beholder også ordrehistorikk, men vi tar ikke ansvar for en ordre vi ikke finner informasjon på. Sørg derfor alltid å ta vare på din ordrebekreftelse/kvittering.

Bytte og retur tar ofte opp til 3 uker å behandle fra du har sendt varen tilbake til oss. Har du ikke hørt fra oss 3 uker etter du sendte din retur til oss ber vi deg kontakte vår kundeservice. 

På samme måte som det er vårt ansvar at pakken kommer frem til deg, er det ditt ansvar som kunde at pakken kommer frem til oss. Om du velger sporingspakke er du helt sikker på at den ikke forsvinner. Om du velger en rimeligere variant uten sporing har du mindre kontroll på hvor pakken din er.

Vi gjør oppmerksom på at vår returseddel ikke er sporbar. Det er derfor viktig at du beholder kvittering på at pakken er sendt frem til din retur er behandlet.

13. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler, eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

  • Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.
  • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt. Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.
  • Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.
  • Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling.9 Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.
  • Gebyr ved uavhentede varer: Dersom kjøperen unnlater å hente bestilte varer, belaster weightless.no kjøper med et gebyr, det vil si retur- og ekspedisjonskostnader (NOK 150 kr) samt påløpte renter og gebyr ved fakturakjøp. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

14. Garanti

Garanti som gis av selgeren, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.

15. Personopplysninger

Personopplysninger vil bli ikke videreformidlet til noen andre parter, men kun brukt til å gjennomføre avtalen med kjøper.

16. Alder

Du må være over 15 år for å utføre en handel hos oss. Handler du med faktura eller delbetaling er aldersgrensen 18 år.

17. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. Punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerådet for mekling.

Oppdatert 07.03.2018

Motta nyheter, varepåfyll og eksklusive tilbud